מדוע עסקים רבים מוצאים לנכון לשווק את שירותיהם המובילים ברשת האינטרנט? התשובה לכך היא פשוטה, בשל הפיכת רשת האינטרנט לכלי ומקור מידע מוביל ומרכזי בחיינו, עסקים רבים אינם מוצאים יותר לנכון למכור את מוצריהם ושירותיהם על ידי החזקת עסק מקומי בשל שלל המגבלות בדרך, לדוגמת התלות במיקום בית העסק, שעות פעילות החברה, תלות במזג אוויר ותחבורה ציבורית אפילו ההיבט הכלכלי תופס כאן תפקיד חשוב ועסק מקומי נדרש להוציא הוצאות רבות על תשלומי מס, שכר עובדים חודשי, השכרה או קנייה של שטח העסק, עיצוב ועוד.
מדוע אם כן עסקים משווקים באינטרנט ?
רשת האינטרנט מהווה מקור פוטנציאלי לשיווק, מאחר וכיום ניתן לגלוש מכל מקום ובכל זמן , קיימת האפשרות כי לקוחות פוטנציאליים רבים לא צריכים אף לצאת מהבית על מנת להזמין שירות או מוצר כלשהו, כמו כן התהליך כולו הרבה יותר זול ומשתלם מהקמת עסק פיזי וגם ניתן לניהול על ידי אדם אחד בלבד ולא דורש העסקת עובדים.
זאת ניתן לעשות באמצעות מספר דרכים עיקריות אשר יאפשרו לעסק או לחברה לשווק באופן אופטימלי את שירותיהם באינטרנט.
הקמת אתר אינטרנט מקצועי ובהתאמה אישית
הדרך האופטימלית ביותר כיום היא על ידי
הקמת אתר אינטרנט מקצועי ובהתאמה אישית עבור העסק, אתר אינטרנט מהווה את כרטיס הביקור של העסק שלכם ברשת ומתפקד בתור כלי אופטימלי לשיווק.
בניית אתר מקצועי תלוי כמובן עם איזו חברה הנכם עובדים ועד כמה אתר זה מספק מענה לצרכים ומטרותיכם השיווקיות, האם הנכם מעוניינים באתר מסחרי אשר יאפשרו לגולשים לקנות את המוצרים שלכם באופן מקוון ישירות מהאתר או שהנכם נדרשים באתר אינטרנט על מנת לשקף את שירותי העסק שלכם ולהכווין את הגולש להגיע אליכם, האפשרויות רבות ויחד עם זאת גם ניצול הפוטנציאל של האינטרנט על ידי הקמת אתר.
הקמת עמודי נחיתה ומיניסייטים
לעתים הנכם מעוניינים לא לסבך את הגולש במידע רב אשר נמצא באתר שלכם אודות כלל השירותים וארכיוני מידע, תמונות וסרטונים, גורמים אשר נוטים לבלבל את הגולש. באמצעות מיניסייט ניתן להכווין את הגולש ישירות למטרה שלכם, על ידי הסבר מינימלי על השירות או המוצר וטופס יצירת קשר.
קידום אתרים אורגני וממומן
אחת הדרכים היותר עיקריות כיום ל
שיווק באינטרנט היא על ידי קידום אתר האינטרנט שלכם לתוצאות החיפוש הראשונות, דבר אשר יקנה עבורכם את הפרסום והמודעות הנחוצים על מנת לעודד תעבורת גולשים מקסימלית, חשיפה רחבה ואחוז המרה גבוה.
קידום אתרים הנו תהליך אשר ניתן לבצע אותו בשני אופנים, האחד הוא קידום אורגני שבאמצעותו ניתן לייעל ולהשביח את אתר האינטרנט מבחינת תוכן, מבנה וקוד על מנת לספק עבור הגולש את התוצאה הרלוונטית ביותר עבורו וכך להתקדם במעלה תוצאות החיפוש.
הדרך השנייה היא על ידי קידום אתרים ממומן, תהליך בניית קמפיין שיווקי ותוך הגדרת מודעת שיווק בשילוב מחקר מילות מפתח על ידי הכלי Google Ad-Words תוך הגדרת תקציב מתאים ותשלום באמצעות לחיצות על המודעות שלכם, דרך זאת אמנם יותר מהירה מבחינת זה שכל עוד יש לכם תקציב המודעה שלכם תמשיך להופיע מעל תוצאות החיפוש האורגניות אך לא יעילה כמו קידום אתרים אורגני מבחינת השיווק.
שיווק באמצעות רשתות חברתיות
רשתות חברתיות כיום מונות מיליוני גולשים ונותנות במה פתוחה לעסקים וחברות לפרסם את עצמם על ידי פתיחת דף עסקי, באמצעות רשתות חברתיות תוכלו לשווק את שירותיכם לקהל יעד פוטנציאלי שלא ידע על קיומכם על ידי שיתופים של גולשים אחרים את התוכן והשירות שלכם, פרסום בתשלום שמפיץ את המודעה שלכם כמודעה מוצעת לגולשים שיכולים להיות פוטנציאליים עבורכם ועוד.
דואר זבל, פרסום בדואר אלקטרוני
דרך קצת מיושנת ואינה אופטימלית יותר כיום, רבים נוטים לפרסם את שירותיהם על ידי שליחת דואר אלקטרוני אוטומטי לתיבות המייל שלכם, כיום רוב ההודעות בשל אבטחת תיבות הדואר מתקבלות ישירות לתיקיית דואר זבל ואנשים נוטים שלא להתייחס לזה ועל כן זוהי בהחלט דרך לא יעילה לשימוש אך עדיין הייתה בזמנה בין העיקריות.
הסרטון הבא יציג עבורכם את ההבדלים בין שיווק רגיל באמצעות עסק מקומי לבין שיווק באינטרנט, יחס העלייה והירידה במכירות ועוד.